Referenssit

Flowplus laajentaa ALMAn käyttöä toiminnassaan

Kunnossapito ja huolto
Flowplus Oy hankki ALMAn ERP-järjestelmäkseen jo vuonna 2017. Tulevaisuudessa yritys haluaa laajentaa ALMAn käyttöä myös IOT-tietojensa hallintaan sekä toimintaprosessiensa tehostamiseen.

Flowplus tarjoaa huolto- ja palvelukokonaisuuksia pumpuille ja pumppaamoille, venttiileille, sähkömoottoreille ja muille pyöriville laitteille. Yrityksessä työskentelee 130 henkilöä yhdeksällä paikkakunnalla Suomessa. Vuonna 2017 Flowplus aloitti ALMAn käytön ja alkoi hyödyntää sitä toiminnanohjausjärjestelmänään.

"Hyvien ERP-kokemusten vuoksi olemme suunnitelleet ALMAn käyttöä myös IOT-tietojen hallintaan. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että voimme monitoroida esimerkiksi hoidossamme olevan pumpun tilaa reaaliaikaisesti. Pumpusta saatavat tiedot tallentuvat ALMAan, josta ne ovat helposti ja paikkariippumattomasti saatavissa ja analysoitavissa", kertoo Flowplus Oy:n liiketoimintapäällikkö Jani Tuliniemi.

Flowplus aikoo myös hyödyntää ALMAa entistä enemmän omien toimintaprosessiensa ohjaamisessa ja tehostamisessa.

"ALMA tuo toimintaprosesseihimme lisää järjestelmällisyyttä. Saamme ALMAn avulla jalkautettua kaikki hyvät prosessikäytäntömme eri puolille Suomea", jatkaa Tuliniemi.

Kaikki tieto on yhdessä järjestelmässä

Flowplus hyödyntää tällä hetkellä ALMAa

  • myynnissä
  • töiden hallinnassa
  • laitekannanhallinnassa
  • materiaalihallinnassa
  • varastoinnissa
  • laskutuksessa
  • raportoinnissa ja
  • asiakkuuksienhallinnassa (CRM)

"Nyt meillä on kaikki tarvittava tieto yhdessä ja oikeassa paikassa. Tietoa on helppoa viedä järjestelmään ja sitä on myös vaivatonta ottaa sieltä ulos. Raportointi on hyvin reaaliaikaista, kun tiedot ovat yhdessä järjestelmässä eivätkä hajallaan eri puolella Suomea. Myös liiketoimintamme kannalta erittäin tärkeä toimintaprosessi myynnistä laskutukseen tapahtuu nykyisin ALMAn kautta", kiittelee Tuliniemi.

Myös Flowplussan asiakas hyötyy ALMAsta

Flowplussan asiakas saa ALMAn avulla itselleen nopeammin huolletun tai korjatun laitteen, jonka huoltohistoria on aina ajantasalla. Tämä helpottaa laitteen elinkaarihallintaa. Luonnollisesti asiakas saa myös Flowplussalta laskun, josta näkyy, mistä tapahtumista ja tuotteista laskun loppusumma muodostuu. Hyödyt eivät jää kuitenkaan tähän.

"Asentajamme voi nyt antaa asiakkaillemme myös yksityiskohtaisen huoltoraportin, jonka tiedot saadaan nopeasti ALMAsta. Kirjallinen raportti on asiakkaalle erittäin hyödyllinen, koska sen kautta näkyy selvästi, mitä laitteelle on tehty ja milloin. Uusimmissa ALMAn raporteissa on myös mukana valokuvia huollettavasta laitteesta ja huoltokohteesta. Asentaja voi lisätä ne järjestelmään heti huollon jälkeen asiakkaan luona", Tuliniemi kertoo.

TUTUSTU:

Katso lyhyt video siitä, mihin kaikkeen Flowplus ALMAa käyttää

Lue myös Flowplus Oy:n aiemmin julkaistu casetarina: "Flowplus hyödyntää ALMAa huoltoliiketoimintansa ERP-järjestelmänä". 

 

Flowplus Oy on vuonna 2012 perustettu virtaustekniikan kunnossa- ja käynnissäpitoon erikoistunut yritys. Flowplus tarjoaa huolto- ja palvelukokonaisuuksia pumpuille ja pumppaamoille, venttiileille, sähkömoottoreille ja muille pyöriville koneille. Yrityksen henkilömäärä on 130 ja sillä on toimipisteitä yhdeksällä paikkakunnalla eri puolella Suomea. www.flowplus.fi